Vragen?

Heeft u nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Wij helpen je graag verder. Hieronder staan de meest gestelde vragen. Heeft u nog meer vragen? Neem dan contact met ons op.

Hoe moet ik een client aanmelden bij jullie?

Door gebruik te maken van de rode aanmeldknop rechts bovenin op onze website. We adviseren de verwijzers altijd de aanmelding te voorzien van zo veel mogelijk informatie om vertraging van de aanmeldprocedure te voorkomen. Na ontvangst van de aanmelding, gaat ons aanmeldteam hiermee aan de slag. Binnen 24 uur wordt er contact opgenomen met de aanbieder.

Moet de client een diagnose hebben?

Wij vragen enkel achtergrond informatie van de cliënt.

Hoe kom ik aan een diagnose?

mocht u alsnog een diagnose nodig hebben voor een aanvragen van een indicatie dan kunt u een afspraak maken bij uw huisarts voor een verwijsbrief.

Waar kan ik een diagnose laten stellen?

Dat kan onder andere bij Punt P of Stichting MEE, organisaties waar we goede ervaringen mee hebben.

Waar moet ik een beschikking aanvragen?

Via de gemeente waar u woont kan een beschikking worden aangevraagd. Voor specifieke vragen over financiering kunt u altijd contact met ons opnemen.

Indien er sprake is van vastgestelde GGZ-problematiek kan er een indicatie voor beschermd wonen worden aangevraagd via het CIZ.

Kan de cliënt in begeleiding bij jullie met een PGB indicatie?

Ja, dit is mogelijk. Om het zeker te weten kunt u altijd contact met ons opnemen.

Wat moet ik doen als de cliënt al beschikt over een beschikking?

Neem in dat geval direct contact met ons op. Afhankelijk van de beschikking, kan de cliënt mogelijk in aanmerking komen voor een SP (snelle plaatsing).

Hoelang duurt een traject bij jullie?

Wij kunnen vooraf niet inschatten hoe lang een traject in beslag neemt. Dit is afhankelijk van hoe de cliënt zich bij ons ontwikkelt gedurende de begeleiding. Het is per individu afhankelijk hoeveel tijd het kost om nieuwe vaardigheden aan te leren en deze te benutten. We hanteren daarom ook nooit een einddatum. Het streven naar de best mogelijke zorg op maat heeft altijd prioriteit. De cliënt moet er klaar voor zijn om terug te keren in de maatschappij.

Doen jullie ook behandeling?

Nee, wij bieden geen behandeling aan

Wat voor beschikking heeft de cliënt nodig om bij jullie te wonen?

Hierover kunt u het beste contact met ons opnemen . We helpen u graag verder.

Krijgt een cliënt een zelfstandige woning van jullie aan het einde van het traject?

Nee, daarentegen bieden we wel intensieve begeleiding aan de cliënt bij het vinden van een zelfstandige woonruimte. (Dit gebeurt doorgaans tegen het einde van Fase 3.)

Moet de cliënt een eigen bijdrage betalen?

Afhankelijk van de beschikking van de cliënt. Zodra dit duidelijk wordt dan krijgt u dit tijdens de intake meteen te horen, zodat u niet voor verassingen komt te staan.